POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU SZKOLENIALEGIS.WAW.PL
1. DEFINICJE:
Wszelkie określenia pisane wielką literą w niniejszej Polityce Prywatności należy interpretować zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie Serwisu SZKOLENIALEGIS.WAW.PL, dostępnym pod adresem internetowym: SZKOLENIALEGIS.WAW.PL oraz zgodnie z poniższą definicją:
Administrator danych – administrator w rozumieniu art. 4 pkt 7) RODO, tj. osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem danych jest Doradztwo i Rozwój Magdalena Oleksiuk, ul. Chodkiewicza 10/36, 02-593 Warszawa, NIP: 822-181-47-97, REGON: 388324130 , zwana również „Administratorem”;
Dane osobowe – dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1) RODO, zgodnie z którym za dane osobowe uznaje się informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. SPOSÓB I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH
2.1. Dane przekazywane bezpośrednio przez Klienta
2.1.1. Rejestracja Konta Klienta
W celu rejestracji w Serwisie Konta Klienta, Klient zobowiązany jest podać co najmniej imię i nazwisko oraz adres e-mail. Jeśli Klient zechce skorzystać z rejestracji za pośrednictwem innych serwisów, będziemy gromadzić dane, które zapisane są na profilu konta w tym serwisie, wraz z identyfikatorem wykorzystywanym w ramach tego serwisu.
Podanie wymienionych powyżej danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla prawidłowej rejestracji Konta Klienta w Serwisie.
2.1.2. Korzystanie z Serwisu / Konto Klienta
W ramach korzystania z poszczególnych funkcjonalności Serwisu możesz nam dobrowolnie przekazywać dodatkowe informacje takie jak:
-
dane i materiały umieszczane przez Ciebie w Serwisie przy użyciu Twojego Konta Klienta.
Skorzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu może wiązać się z koniecznością podania danych niezbędnych dla właściwego działania tych funkcjonalności lub dla realizacji usług których żądasz. Takie dane mogą obejmować w szczególności:
-
dane związane z wykonywaną transakcją zakupu Usług, takie jak:
-
dane dotyczące nabywanych Usług,
dane dotyczące osoby kupującego,
dane dotyczące płatności, w tym sposób płatności, dane karty kredytowej lub konta bankowego, inne dane niezbędne dla realizacji usług płatniczych zgodnie z regulaminem Operatora Finansowego,
-
-
dane dotyczące składanych reklamacji,
-
dane weryfikacyjne, potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej.
2.1.3. Komunikacja
Zapewniamy naszym Klientom możliwość komunikowania się za pośrednictwem Serwisu z Administratorem. W przypadku komunikowania się za pośrednictwem Serwisu będziemy przetwarzać dane nadawcy i odbiorcy, treść komunikatu oraz wszelkie dokumenty załączone do takiej komunikacji.
2.2. Dane gromadzone automatycznie
W czasie korzystania przez Ciebie z Serwisu możemy przetwarzać dane, które nie zawierają danych Twoich danych kontaktowych, ale są wykorzystywane do identyfikacji określonego urządzenia oraz oprogramowania, za pomocą którego uzyskujesz dostęp do Serwisu. W taki sposób możemy pozyskiwać:
-
dane dotyczące połączenia, w tym: dane na temat połączenia internetowego, adres IP oraz inne identyfikatory internetowe.
-
dane o urządzeniu oraz oprogramowaniu, z którego następuje dostęp do Serwisu, w tym:
-
identyfikatory urządzenia,
marka i typ urządzenia,
system operacyjny i wersja urządzenia,
ustawienia urządzenia i oprogramowania, takie jak czcionki, ustawienia językowe, strefa czasowa, rozdzielczość ekranu,
typ i wersja przeglądarki,
informacje o oprogramowaniu dotyczące urządzenia,
-
-
dane dotyczące lokalizacji, w tym:
-
informacje o obszarze z którego łączysz się z Serwisem,
informacje o lokalizacji udostępnione przez Twoje urządzenie,
-
-
dane zawarte w plikach cookie:
-
informacje zapisywane i przechowywane tymczasowo w plikach cookie zgodnie z polityką cookies.
-
-
dane związane z aktywnością Klienta w Serwisie, w tym dane dzienników zdarzeń.
2.3. Dane pozyskane z innych źródeł
Administrator może również, w ograniczonym zakresie, pozyskiwać dane na temat Klienta z innych źródeł, np. w przypadku, konieczności weryfikacji w ogólnodostępnych rejestrach podmiotów gospodarczych lub dla potwierdzenia posiadanych uprawnień (np. CEIDG). Jeśli Klient zechce skorzystać z rejestracji lub identyfikacji za pośrednictwem innych serwisów, będziemy pozyskiwać dane Klienta od administratorów tych serwisów.
3. CEL I ZAKRES PRZETWARZANYCH DANYCH
3.1. Korzystanie z Serwisu
Korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu jest możliwe bez konieczności dokonywania rejestracji. Administrator przetwarza dane osobowe niezarejestrowanych Klientów wyłącznie w sposób automatyczny, do momentu przystąpienia do procesu rejestracji.
Korzystanie z pełnej funkcjonalności Serwisu wiąże się z koniecznością rejestracji Konta Klienta w Serwisie. Zarejestrowany Klient może zostać poproszony o podanie dodatkowych danych w celu uzupełnienia swojego Konta Klienta.
W pewnych sytuacjach możemy żądać również podania dodatkowych danych, jeśli będzie to niezbędne do realizacji żądanych przez Ciebie funkcjonalności (np. wystawienia faktury).
Podstawy prawne przetwarzania danych:
-
realizacja umowy (art.6 ust. 1 lit. b RODO), tj. niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, lub podjęcia działań przed zawarciem umowy,
-
udzielona przez Klienta zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), w zakresie danych podanych fakultatywnie przez Klienta,
-
realizacja obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), jeśli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków jakimi są w szczególności prowadzenia księgowości, wystawianie rachunków i faktur oraz opłata podatków,
-
prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim w szczególności jest wsparcie Klientów i funkcjonowania Serwisu oraz ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń.
W zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych, możemy przechowywać dane osobowe w poniższych okresach, jeśli nie istnieje inna podstawa prawna przetwarzania danych:
-
przez czas trwania obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym nastąpiła transakcja finansowa),
-
do wycofania zgody przez Klienta,
-
do czasu zakończenia świadczenia usług oraz zakończenia postępowań reklamacyjnych,
-
do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami.
3.2. Reklamacje oraz korespondencja z Klientem
W przypadku kierowania do Administratora korespondencji za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane w celu komunikacji, udzielenia odpowiedzi i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
Podstawa prawna przetwarzania danych:
-
prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim w szczególności jest prowadzenie bieżącej komunikacji w tym korespondencji w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, realizacja zgłoszeń reklamacyjnych, a także ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeń.
Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, przetwarzamy dane w okresie:
-
do czasu zakończenia świadczenia usług oraz zakończenia postępowań reklamacyjnych,
-
do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami.
3.3. Przetwarzanie danych w celach rozwoju Serwisu
Możemy przetwarzać dane osobowe do prowadzenia analiz i statystyk w celach związanych z poprawą jakości usług świadczonych w Serwisie oraz jego rozwojem. Na podstawie uzyskanych informacji dowiadujemy się, w jaki sposób oraz jak często Klienci korzystają z poszczególnych funkcjonalności Serwisu, jakie funkcjonalności powinniśmy poprawić, a które zmienić lub rozwinąć.
Podstawy prawne przetwarzania danych:
-
prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim w szczególności jest rozwój oraz podnoszenie jakości świadczonych usług.
Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, przetwarzamy dane w okresie:
-
do czasu zakończenia świadczenia usług,
-
do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami.
3.4. Przetwarzanie danych w celach zapewnienia bezpieczeństwa
Dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów. Prowadzimy automatyczne analizy ruchu sieciowego oraz zachowania i danych przekazywanych przez Klientów dla zapewnienia bezpieczeństwa i stabilności Serwisu oraz Klientów.
Podstawy prawne przetwarzania danych:
-
prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim w szczególności jest zapewnienie bezpieczeństwa usług oraz bezpieczeństwa Klientów oraz ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń.
Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, przetwarzamy dane w okresie:
-
do czasu zakończenia świadczenia usług.
3.5. Przetwarzanie danych w celu marketingu produktów i usług
Możemy przetwarzać dane osobowe w celu prowadzenia działań marketingowych, w tym:
-
wyświetlanie treści marketingowych dotyczących usług Administratora,
-
wyświetlanie treści marketingowych dostosowanych do preferencji Klientów na podstawie danych zawartych w plikach cookies lub podobnych technologii w Serwisie lub w ramach serwisów podmiotów zewnętrznych (w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta),
-
przekazywanie wiadomości zawierających treści marketingowe oraz informacje handlowe na podane przez Klienta adresy elektroniczne,
-
innego rodzaju działania marketingowe, w tym bezpośredni kontakt z Klientem za pośrednictwem kanałów elektronicznych (takich jak sms, telefon, e-mail).
Podstawy prawne przetwarzania danych:
-
Udzielona przez Klienta zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie danych w celu i zakresie każdorazowo określonych w treści zgody,
-
prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim w szczególności jest prowadzenie działań marketingu bezpośredniego, w związku z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji marketingowych lub korzystanie z telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celach marketingowych.
4. ODBIORCY DANYCH
W celu realizacji usług Serwisu Administrator może udostępniać dane Klientów następującym kategoriom odbiorców:
-
podwykonawcom świadczącym usługi na rzecz Administratora, w tym zapewniającym wsparcie techniczne funkcjonowania Serwisu,
-
partnerom wspierającym niektóre działania Serwisu, działającym jako odrębni administratorzy, zgodnie z własnymi politykami prywatności, w tym: Operatorowi Finansowemu – w przypadku zakupu Usług oraz administratorom serwisów społecznościowych - w przypadku korzystania z funkcji rejestracji lub logowania za ich pośrednictwem.
W pewnych okolicznościach możemy być zobowiązani do udostępnienia danych o Klientach uprawnionym organom podejmującym czynności na podstawie przepisów prawa.
5. PRZEKAZANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH – POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
Dane Klientów mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej „EOG”), do kraju, które nie zapewnia stopnia ochrony danych stosowanego w Unii Europejskiej (tzw. „Państwo trzecie”). W każdym przypadku przekazanie takie odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem właściwych zabezpieczeń związanych z takim przetwarzaniem danych, w tym w szczególności na podstawie umowy z odbiorcą danych z wykorzystaniem tzw. „Standardowych Klauzul Umownych”, zatwierdzonych przez Komisję Europejską lub zastosowaniem innego środka określonego w Rozdziale V RODO. Kopie zastosowanych środków ochrony można uzyskać poprzez przesłanie żądania w sposób wskazany w Rozdziale 9.
6. PROFILOWANIE ORAZ DECYZJE PODEJMOWANE AUTOMATYCZNIE
Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację Klientów. Przetwarzanie zautomatyzowane, w tym profilowanie może polegać na analizie i ocenie danych Klientów celem dostosowania zachowania Serwisu do konfiguracji urządzenia oraz oprogramowania, z którego Klient korzysta, jak również do preferencji Klienta.
7. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Administrator dba o bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych. Administrator przetwarza wyłącznie takie dane, które są dopuszczalne przez prawo oraz w zakresie niezbędnym dla osiągnięcia celu ich przetwarzania. Dane osobowe zbierane przez Administratora są przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w tym RODO.
Wdrożyliśmy szereg technicznych i organizacyjnych środków ochrony, w tym m.in.:
-
korzystamy wyłącznie z usług zaufanych partnerów, którzy gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony przetwarzania danych,
-
stosujemy szyfrowanie transmisji przy przekazywaniu nam danych,
-
przechowujemy dane w sposób zaszyfrowany,
-
dostęp do danych jest nadawany wyłącznie w przypadku, gdy taki dostęp jest uzasadniony i niezbędny,
-
stosujemy środki monitorowania ruchu sieciowego w celu zapobiegania złośliwym zachowaniom oraz dla zapewnienia ciągłości świadczenia usług Serwisu.
8. PRAWA KLIENTÓW
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora, Klienci posiadają szereg uprawnień. Administrator zapewnia respektowanie wszystkich praw Klientów wynikających z RODO i innych przepisów prawa:
-
Prawo do wycofania zgody w każdym czasie – Każdy Klient może wycofać udzieloną wcześniej zgodę w każdym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podejmowanych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
-
Prawo dostępu do danych osobowych – Każdy Klient może domagać się uzyskania informacji o tym, jakie dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych.
-
Prawo sprostowania danych osobowych – Klient może domagać się poprawienia danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne.
-
Prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) – Klient może domagać się usunięcia wszystkich swoich danych w niektórych przypadkach, m.in. w razie cofnięcia zgody na ich przetwarzanie (o ile stanowiła jedyną podstawę przetwarzania) lub gdy dane były przetwarzane niezgodnie z prawem.
Ważne! Klient nie będzie mógł skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa lub gdy przetwarzanie jest niezbędne dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-
Prawo sprzeciwu – Klient może w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania danych z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją w wypadku, w którym jego dane są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz). W takim wypadku Administrator przestanie przetwarzać dane osobowe, chyba że będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione: (1) podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Klienta lub (2) podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-
Prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych – Klient może domagać się „zablokowania” danych (tj. ograniczenia wszelkich operacji przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania) w określonych sytuacjach, m.in. w czasie niezbędnym do ich poprawienia lub gdy nie będą one dalej potrzebne, lecz ich przechowywanie jest potrzebne Klientowi np. do ochrony jego praw.
-
Prawo do przenoszenia danych osobowych – Klient może domagać się otrzymania danych, które dostarczył, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Klient może żądać uzyskania tych danych lub przesłania ich bezpośrednio innemu, wskazanemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.
-
Ponadto, w razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, Klientowi przysługuje prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
9. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM DANYCH
Kontakt w sprawach dotyczących ochrony danych. W celu realizacji swoich praw oraz w przypadku wszelkich pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Administratora zapraszamy do kontaktu z pod adresem: magdalena.oleksiuk@legis.waw.pl lub pisząc na adres naszej siedziby.
10. PLIKI COOKIES I TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE
Serwis używa technologii śledzących, w tym plików cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Klienci korzystają ze stron i podstron Serwisu, aby usprawniać funkcjonowanie Serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Do monitorowania informacji o Klientach Administrator wykorzystuje narzędzia Google Analytics, które rejestrują zachowanie tych osób w Serwisie. Więcej informacji na temat wykorzystania narzędzi Google Analytics przez Administratora znajduje się na stronie: http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.
Aby dać osobom korzystającym z Serwisu więcej możliwości wyboru sposobu, w jaki wykorzystywane są ich dane zbierane za pomocą narzędzi Google Analytics, Google opracował dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Dodatek komunikuje się z protokołem Google Analytics JavaScript (ga.js), aby przekazać informacje, że dane o odwiedzinach witryny nie powinny zostać przesłane do Google Analytics. Dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics nie blokuje przesyłu danych do samej strony internetowej lub innych sieciowych usług analitycznych.
Cookies identyfikuje Klienta, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści. Administrator stosuje pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard swoich stron, a zebrane dane są wykorzystywane przez Administratora jedynie w celu optymalizacji działań.
Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
-
„niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
-
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
-
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
-
„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Klienta ustawień i personalizację interfejsu Klienta, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Klient, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
Klient w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies .
Informacje o polityce prywatności i cookies dostawców zewnętrznych:
Nazwa |
Wydawca |
Cel |
Czas życia |
Link do opisu wydawcy |
Google Analytics |
|
Pomiary ruchu |
30 dni |
https://support.google.com/analytics/answer/9924766?visit_id=637624777063747773-3904273833&rd=1 |
Google Ads |
|
Wyświetlanie remarketingu |
30 dni |
|
HotJar |
HotJar |
Heat Mapa, Mapa cieplna strony. Celem jest praca nad poprawą UX Serwisu |
30 dni |
https://help.hotjar.com/hc/en-us
|
Piksel Meta |
Meta |
Remarketing dynamiczy w obrębie Meta |
30 dni |
https://www.facebook.com/business/help/742478679120153
|
Klauzule przy rejestracji Konta Klienta:
[ ] Akceptuję Regulamin i Politykę Prywatności.*
[ ] Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Doradztwo i Rozwój Magdalena Oleksiuk informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną za pomocą wiadomości e-mail oraz powiadomień w Serwisie SZKOLENIALEGIS.WAW.PL.
Dodatkowe objaśnienie (np. do rozwinięcia/push up):
Dzięki tej zgodzie będziemy mogli skontaktować się z Tobą za pośrednictwem wiadomości e-mail lub powiadomień w Serwisie w celu promocji Usług dostępnych w Serwisie, w tym przedstawienia informacji o aktualnych promocjach czy akcjach marketingowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podejmowanych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Możesz wycofać zgodę w dowolnej chwili, za pomocą odpowiednich ustawień Konta Klienta w Serwisie lub kontaktując się z nami w sposób opisany w Polityce Prywatności: